Pangandarang
Vanuit Bandung gingen we weer per trein en bus naar een toeristische plek aan het strand; Pangandarang.
Wat een heerlijke plek was dat. Vanuit de kamer hadden we direct uitzicht over de zee en een leuke boulevard met allemaal eettentjes.
We kwamen daar rond het middaguur aan. Mam is met een aantal weer een jungletocht gaan maken en ik ben met drie meiden op het strand gaan liggen.
De lokale bewoners waren er volgens mij niet zo blij mee dat we daar in onze bikini lagen, want we kregen toch vieze blikken toegeworpen van een aantal vrouwen :’) en hun mannen maar stiekem foto’s knippen haha

Maar we negeerden iedereen gewoon en hebben heerlijk gezwommen in de zee en bruin gebakken in de zon. ‘s Avonds zijn we naar Bamboo CafĂ© gegaan waar we lekkere cocktails hebben gedronken, maar ook aan de lokale alcoholische lekkernij; Erak Atak. We kregen een emmertje met iets erin… ik weet niet eens wat haha en vier shotglaasjes. Nou, dat ging er in als limonade. Het smaakte naar limoen. En uiteraard voel je er in het begin niets van… totdat glaasje nummer zoveel naar achteren werd gegooid… hihi ^^ het was erg gezellig.
Met de fietstaxi weer naar huis en om 2.30 lag ik weer in bed. Valt toch best wel mee?

De volgende dag redelijk uitgeslapen tot 8.30 om vervolgens om 9.45 nasi goreng als ontbijt te nemen.
Daarna eventjes gelezen aan het strand en om 12 uur per fietstaxi een tour gemaakt door het stadje omliggende dorpjes. Hier kwamen we voorbij allerlei fabriekjes, om het maar zo te noemen. We hebben gezien hoe tempeh wordt gemaakt, hoe kroepoek wordt gemaakt en hoe de Wayangpoppen worden gemaakt. Ook zijn we langs een bedrijfje geweest waar ze kokosnoten doen schillen. Ik mocht het ook proberen… Nondeju, wat een zwaar werk. Ik had er 1 af en de medewerkers 6 :’) en ik was buitenadem haha

‘s Middags met mam nog bij een lokaal restaurantje gegeten en daarna vroeg op bed. Ik was er niet zo lekker aan door de allergiepillen voor mijn muggenbulten.
En we moesten de volgende dag vroeg op voor onze reis naar Yogyakarta!

Yogyakarta
Na een reis per boot en bus kwamen we laat in de middag aan.
Tijdens onze busreis werden we in een dorp nog tegengehouden door een groep criminelen, die niet wilden dat we doorreden tenzij we betaalden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe ze het hebben opgelost, maar na een dik half uur mochten we gaan.
‘s Avonds hebben we in een Italiaans restaurant gegeten, want ja je raadt het nooit; in deze wijk hebben ze geen Indonesisch restaurant!!

De volgende dag met de fietstaxi naar het centrum om souvenirs te kopen voor de lieve mensen van het thuisfront. :)
Daarna nog even in het zwembad afgekoeld. Mannn wat was het warm! Niet normaal. Zelfs de lokale mensen vinden het weer erg warm.
‘s Avonds is mijn moeder naar een balletvoorstelling geweest en ik ben met twee meiden wat gaan eten :).

De laatste dag in Yogya hebben we twee tempels bezocht. Erg indrukwekkende gebouwen die al ruim 1000 jaar oud zijn.
Nu weer op tijd naar bed voor onze reis per trein en bus naar Malang!